Bezpłatna wymiana baterii w niektórych MacBookach Pro z 2016 i 2017 roku

15 lutego 2021
Bezpłatna wymiana baterii w niektórych MacBookach Pro z 2016 i 2017 roku

Bezpłatna wymiana baterii w niektórych MacBookach Pro z 2016 i 2017 roku.

 

Razem z opublikowaniem systemu macOS Big Sur 11.2.1, który rozwiązuje problem uniemożliwiający ładowanie baterii w niektórych MacBookach Pro z 2016 oraz 2017 roku, Apple dodała nową stronę związaną z pomocą w tym problemie. Według firmy Apple bardzo mała liczba klientów posiadających komputery MacBook Pro z 2016 lub 2017 roku napotkała problem z ładowaniem baterii powyżej 1%. Kondycja baterii na tych urządzeniach wskazuje też status „Zalecany serwis”. Jeśli wskazywany status baterii to „W normie”, problem nie dotyczy tej baterii. Jeżeli posiadamy MacBooka, na którym występuje ten problem, należy skontaktować się z Apple, aby uzyskać bezpłatną wymianę baterii. Przed wykonaniem czynności serwisowych komputer zostanie zbadany w celu sprawdzenia, czy spełnia kryteria bezpłatnej wymiany baterii.

Aby ustalić, czy bateria wymaga serwisowania, należy sprawdzić kondycję baterii:

  • W systemie macOS Big Sur wybierz menu Logo Apple > Preferencje systemowe, kliknij pozycję Bateria, wybierz pozycję Bateria na pasku bocznym, a następnie kliknij pozycję Kondycja baterii.
  • W systemie macOS Catalina lub starszym przytrzymaj klawisz Option i kliknij ikonę baterii na pasku menu, aby wyświetlić menu statusu baterii.

Problem może wystąpić na następujących modelach MacBooków Pro:

  • MacBook Pro (13-­calowy, 2016 r., dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2017 r., dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-­calowy, 2016 r., cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13­-calowy, 2017 r., cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15-calowy, 2016 r.)
  • MacBook Pro (15-calowy, 2017 r.)